Kako instalirati GIMP, brushes, plugin, gradients i script


GIMP je dostupan za Windows, Linux i Mac OS X operativne sisteme. Instalacija ovog programa je jednostavna, dvoklik na skinuti fajl. Prevod za GIMP postoji na srpskom jeziku (ćirilica), na hrvatskom nije preveden kompletno.
Ja ipak preporucujem da radite na engleskom jeziku zbog lakseg pracenja tutoriala. Ali ako ipak zelite da bi ukljucili jezik recimo na srpskom ili hrvatskom to treba da uradite u kontrol panelu na vasem racunaru, na "Regional and Language - Regional Options". Znaci podesavanje jezila se ne vrsi direktno u gimpu, vec u kontrol panelu vaseg racunara.
Ako vam nije dovoljno ono sto sadrzi osnovni paket programa GIMP lako ga mozete nadograditi dodajuci mu novi brush, plugin, gradient ili script. Na taj nacin GIMP postaje jos mocniji i dostojna zamjena za Adobe PHOTOSHOP. GIMP (GNU Image Manipulation Program) je besplatan i mozete ga preuzeti na GIMP 2.8.10 Download.  


 Instaliranje GIMP plugin (windows) 


Prvo skinete plugin koji zelite instalirati. Ukoliko je u zip formatu raspakujte ga i potrazite folder "C:\Document and Settings\koris.ime\.gimp-2.8 "otvorite ga i ubacite u folder plugin. Onda restartujte GIMP i on ce ga pokrenuti zajedno sa ostalim.
  

Instaliranje GIMP brush, gradient i script dodataka (windows)


Postupak je isti samo sto cete brush ubaciti u folder brushes a gradient  u folder gradient a script naravno u njegov folder (pogledaj sliku).
          

20 comments:

  1. Imas li instaliran WinRAR? Ako nemas evo ti link za download Winrar download, skini ga, instaliraj i onda desni klik na zip fajl i "Extract File" ili "Extract here".

    ReplyDelete
  2. da sve sam uradio ali kad odem i gimp nema filtera koji hoću da instaliram(resintizer ,mislim da se tako zove...)može pomoć??

    ReplyDelete
  3. Nije mi bas jasno u cemu je problem. Gdje nema tog filtera? Ako mozes malo preciznije da objasnis.

    ReplyDelete
  4. pa sve otpakujem zip folder i sve uradim kako treba i kad odem u GIMP nema tog filtera koji bi trebao biti u Filters>map>resytheizer može pomoć??

    ReplyDelete
  5. Ima dosta bagovitih verzija tog filtera.
    Evo uploadovao sam ti taj plugin. Link za download Resynthesizer. Skini ga otpakuj i fajl iz folder plugin ubaci po uputstvu u pluginove a druga dva iz foldera scripts ubaci u scripts. Tako da ćeš sad imati opciju u Filters>map>resynthesizer i dobićeš novu funkciju pored filtera Script-Fu - Enhance.

    ReplyDelete
  6. koja je adresa za druga dva?? C:\Program Files\GIMP-2.0\....? jer još uvijek nema tog filtera

    ReplyDelete
  7. Ubaci ih u C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\scripts
    ili
    C:\Documents and Settings\R1\.gimp-2.6\scripts. Ovo R1 jedan naravno zamijeni tvojim nazivom kompa.
    Kad ih ubacis restartuj gimp. Ako ih ponovo nema onda sigurno nesto pogresno radis.

    ReplyDelete
  8. Nemogu da prebacim na srpski,podesio sam u kontrol panelu na srpski,neznam u čemu je problem, može li mi neko pomoći.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..a mene interesuje redoslijed opcija za engleski jezik..

      Delete
  9. Pozdrav, instalirao sam photoshop brushes u gimp, kada instaliram regularne gimp brushes mogu ih brisati klikom na delete this brushes, a ove za photoshop ne mogu da izbrisem, moram ici u folder gimp, brushes pa brisati.
    Meni to nije problem, ali jest problem npr. ako skinem 20 brushes (photoshop) i htio bih zadrzati samo pet, dodjem u situauciju uzmi (sve) ili ostavi :)
    Dok npr. ako instaliram 20 water brushes (gimp) mogu brisati svaku pojedinacno.
    Nadam se da me razumijes.
    Da li tu ima pomoci?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mozes uraditi sledece : otisneš na providnu pozadinu jedan photoshopov brush iz tog kompleta koji ti se sviđa i sačuvaš ga kao .gbr format to jest gimp brush. Tako uradiš sa tih pet koji ti se sviđaju i onda obrišeš skroz onaj photoshopov komplet.

      Delete
  10. Dobra ideja, hvala, ne znam kako se nisam sjetio :)
    Treba mi jos jedna pomoć ako može, ali ovo mi je neophodno.
    Pokušavao sam instalirati fx-foundry na windows, gimp 2.8,
    plugin za verziju 2.6 ne radi, zatim sam našao jedan novi za gimp 2.8 ali win64, meni treba win 32.
    Pokušavao sam sve i svašta ali bez uspjeha.
    Ako imas neki link da mi daš bio bih zahvalan, da mi kažeš usput gdje tačno da kopiram file.
    Hvala još jednom!
    Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da sam pomogao.

      Za fx-foundry evo ti link fx-foundry . Ja sa ga isprobao i radi i na 32bit.
      U zip formatu je, otpakuj i sve fajlove koje dobiješ iskopiraj u gimpov "scripts" folder. Restartuj gimp i trebalo bi da dobiješ novu opciju "fx-foundry" u meniju.

      Lokacija scripts foldera u xp je "C:\Document and Settings\Ri100\.gimp-2.6\scripts
      a u windows 7 je "C:\Users\Ri100\.gimp-2.8\scripts

      Naravno umjesto Ri100 kod tebe je tvoje korisničko ime na kompjuteru.

      Nadam se da će ovo uspjeti, a ako ne onda ćemo probati nešto drugo.

      Delete
  11. Sad hoće, obzirom na to da sam instalirao prije ovoga neke pluginove, vjerovatno sam fx-foundry stavio u folders plug-ins a ne scripts.
    Hvala!

    ReplyDelete
  12. Instaliram GIMP 2.8.10 i nikako ne mogu da pronađem ovaj folder scripts?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pronašao!!! Nisam pratio uputstvo :)

      Delete
  13. zna li neko gde je -dokument and seting- na WIN 10 ? zahvalan

    ReplyDelete
  14. Auuu, ovo mi sad daleko komplikovanije od psh...

    ReplyDelete

Autentik Top Lista

pronađite nas na facebooku

| Gimp Tutorial | Privacy Policy | Kontakt

Back to TOP   |