Kako da napravite kalendar u GIMP-u


Kako da napravite kalendar u GIMP-u Uređivanje slikaKako da napravite kalendar u GIMP-u, uređivanje slika
Za ovaj put sam pripremio tutorial za pravljenje kalendara. Na bilo kojoj slici označite poziciju, odaberete mjesec, godinu i ovaj script dodatak će sve sam obaviti za vas. Malo sam prepravio originalni kod, pojednostavio i prilagodio našem govornom području i ubacio srpski i hrvatski jezik.
Instalacija je jednostavna. Za windows 7 i windows 8 postupak instalacije dodatka je potpuno isti i to možete vidjeti u ovom video uputstvu. Ukoliko koristite xp ili linux i potrebna vam je dodatna pomoć, pitanja možete postaviti u komentarima. Script možete preuzeti ovde .
uređivanje slika

24 comments:

  1. Cao, mene zanima kako da ubacim skriptu na linux?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ćao,
      otvoriš "Home Folder" , pa pritisneš na tastaturi Ctrl+H da ti se pojave skriveni folderi i tu ćeš vidjeti .gimp-2.8 folder.

      Otvoriš ga i unutra imaš foldere za dodatke. Dodatke koje skineš samo ubaciš u folder kojem pripadaju, npr. ako je script (scm) u scripts, brush u brushes folder, plug-in u plug-ins, gradiente u gradients folder...

      Restartuj GIMP i dobićeš nove opcije.



      Delete
  2. Hvala puno. Može li malo pojašnjenje. Zašto kad se instaliraju dodaci preko software managera sve ide u add-ins iako ima naziv skripta ili neki drugi. Ja sam probao da ubacim na taj način skriptu ali ništa. Zašto prilikom instalacije fajlovi direktno ne idu u ove koje si mi objasnio?

    ReplyDelete
  3. Možeš li opisati kako da prepravim skriptu jer bi je htio prevesti na hrvatske mjesece.Htio bih to probati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Potreban ti je obični text editor, može notepad, wordpad, ja lično koristim notepad++.
      Predlažem ti da preuzmeš sa zvanične stranice notepad++ jer je najpregledniji i najlakše ćeš se snaći.
      http://notepad-plus-plus.org/download/v6.5.html

      Otvoriš script-fu-calendar.scm u text editoru i tražiš riječi koje želiš da promijeniš. Najlakše je da kod otvorenog text editora pritisneš Ctrl+F upišeš riječ i klikneš na Find Next i naći ćeš je odmah.

      Ono na šta moraš obratiti je da smiješ promijeniti samo text između navodnika. Ostalo kodiranje ne smiješ mijenjati jer skripta neće raditi.

      Znači "Januar" promijeniš u "Siječanj" itd. Kad završiš samo sačivaš i to je to.

      Nadam se da sam dobro objasnio a ako ti ne bude išlo prevešću ti ja na hrvatski.

      Delete
    2. Znaš kako se veli,ako ne pokušam sam onda se moram sa Linuxa prebaciti na Windowse a to mi se ne da. Imam i volje i vremena. Ako mi baš zaškripi javim se.Thanx

      Delete
  4. http://registry.gimp.org/node/27876 Evo ima ovdje verzija na našim govorima i ima opciju za cijelogodišnji kalendar.

    ReplyDelete
  5. ja sam instalirala script calendar i onda sam ga ubacila u gimp 2.8 i u scripts ali kada udjem u gimp i radim to videu ne pojavljuje mi se opcija calendar. gde gresim i postoji li jos nesto sto bi trebala da uradim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedino može biti da ga ubaciš u pogrešan folder ili da ga nisi otpakovala prije ubacivanja pošto je u zip formatu. Dobro pogledaj gdje si ubacila script, ako je u zip formatu samo ga otpakuj i pokreni gimp pa vidi da li radi.
      Ako to ne riješi problem javi se pa ćemo dalje da tražimo rješenje.

      Delete
  6. Meni ne prepoznaje scripu tj.ne otvara mi file, tacnije ne mogu da ga otpakujem. Sta da radim?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozdrav, Danijela evo ti link za otpakovan fajl - Kalendar

      Delete
  7. Pokušao sam ali neće mi prebaci na hrvatski

    ReplyDelete
    Replies
    1. ako ti nije problem da mi ti prevedeš i postaviš ovdje Hvala

      Delete
    2. Može, biće postavljeno u toku večeri.

      Delete
    3. Je li možete na hrvatskoj verziji promijeniti utorak koji je jedini napisan velikim slovima.
      Piše Po UT Sr Če Pe Su Ne
      Hvala, super objašnjenja.

      Delete
    4. Može, može naravno, ispravljeno i postavljeno pa možete preuzeti.
      Hvala Vam!

      Delete
    5. Odakle da skinem? Ovaj link ispred još je uvijek isti.

      Delete
    6. Možete preuzeti sa linka u glavnom tekstu pošto sam postavio ispravljen script ili ovde

      Delete
    7. Puno hvala. Sad je ok.

      Delete
  8. Da li mozete da postavite script koji je ceo na srpskom, jer ovaj script na sajtu pokazuje dane na engleskom a mesece na srpskom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na obavještenju, postavio sam ispravan script. Pozdrav

      Delete
    2. Puno hvala. Sad je ok.

      Delete
  9. Pokusao sam da izmenim to sto mi neodgovara u Notepadu, i kad bih samo jedno slovo promenio ( samo slova koja su pod navodnicima ostalo ne diram) i kad sacuvam, ponovo otvorim Gimp i script-e nema i kad idem u Filters--Script-Fu idem na Refresh Script i onda mi se pojavi poruka Eror (naziv script-e) eval: unbound variable. POMOC!!

    ReplyDelete

Autentik Top Lista

pronađite nas na facebooku

| Gimp Tutorial | Privacy Policy | Kontakt

Back to TOP   |